Kompetenčni center za design management (KCDM)
Dizajn ni več primerjalna prednost zgolj vrhunskih podjetij, ampak je pogoj za vstop ali obstanek v posamezni branži. Slovenska podjetja tekmujejo na nasičenih mednarodnih trgih, kjer ne morejo zmagati s ceno ali cenenim produktom. Zahteva se večja diferenciacija izdelkov in storitev ter hkrati večja prepoznavnost podjetij, njihovih blagovnih znamk in produktov.
Za uspešno in rastoče gospodarstvo, ki kreira nova kvalitetna delovna mesta in omogoča dober življenjski standard prebivalstva, je nujno:
- opuščanje mentalitete sledilcev in sprememba vzorcev delovanja, ki ne delujejo;
- vzpostavljanje prepoznavnih in zaželenih blagovnih znamk;
- integracija novih znanj, metodologij in procesov za učinkovitejše prepoznavanje in prilagajanje sodobnim potrebam uporabnikov in kupcev.
V situaciji, ko morajo podjetja ukrepati, se dizajn management ponuja kot preizkušeno orodje uspešnih. Dizajn ni omejen na področje oblikovanja oziroma videza izdelka. Področja dizajna so širša:
- upravljanje z dizajnom, znamčenje;
- metode za povečanje kreativnosti – 'design thinking' in 'design research' in druge netehnološke inovacije;
- produktni, storitveni dizajn in dizajn vizualnih komunikacij ter interakcij …
Načrtovanje, razvoj izdelkov in storitev ter njihovo trženje se v sodobnem poslovnem svetu bliskovito spreminjajo. Doseganje dodane vrednosti zahteva strokovno usposobljene in motivirane zaposlene ter trajnostni model razvoja podjetja, ki zahteva nove poslovne prakse in znanja.
S tem namenom je sklad decembra 2020 objavil nov razpis Kompetenčni center za design management – KCDM 3.0 (2020–2023) s katerim je podprl vzpostavitev in sofinanciranje treh kompetenčnih centrov za design management. Kompetenčni centri bodo poleg usposabljanja s področij oblikovalskega upravljanja (menedžmenta), znamčenja, vodenja in uvajanja poslovnih izboljšav osredotočeni tudi na področje storitvenega ter trajnostnega oblikovanja.
Cilj programa je vpeljava zasnov oblikovalskega upravljanja in znamčenja ter razvoj drugih strokovnih usposobljenosti zaposlenih, ki lahko okrepijo uspešnost delovanja slovenskih podjetij. Predvidenih je najmanj 6000 vključitev, vsaj ena izboljšava poslovnih procesov ter vsaj en nov oziroma izboljšan proizvod ali storitev v vsakem vključenem podjetju v skladu z novimi znanji oziroma prakso ter pridobitev mednarodnih priznanj za nove ali izboljšane produkte.
Projekt financira Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport Republike Slovenije.
Novice
Kompetenčni center za design management (KCDM), ki ga izvajamo na skladu, je v torek, 20. septembra 2022 na Brdu pri Kranju skupaj z Gospodarsko zbornico Slovenije pripravil strokovno konferenco Dan inovativnosti....
V okviru programa Kompetenčni centri za design management (KCDM) so bili vzpostavljeni trije kompetenčni centri. Poleg usposabljanja s področij oblikovalskega upravljanja (menedžmenta), znamčenja, vodenja in uvajanja poslovnih izboljšav so osredotočeni tudi na področje storitvenega ter trajnostnega oblikovanja....
(V ŽIVO): "Znanje. Priložnosti. Razvoj. Z vseživljenjskim učenjem spreminjamo prihodnost."...
Sklad je danes objavil prejemnike sredstev za razpis Kompetenčni centri za design management. V obdobju 2021 - 2023 bodo podprti trije kompetenčni centri....
Sklad napoveduje objavo novega javnega razpisa »Javni razpis za sofinanciranje vzpostavitve in delovanja kompetenčnih centrov za dizajn management - KCDM 3.0 za obdobje 2020-2023«. Objavljen bo predvidoma do konca decembra 2020....
Razpisi
- Rok za prijavo je potekel 28. 1. 2021